Už je to několik dní, co jsme se naposledy setkali (nebo e-met) a nemohl jsem se dočkat, až napíšu další článek. Toto je Jordan ze SnapStack Solutions a tento týden budu hovořit o objektově orientovaném programování, mnohem širším tématu.
Rychlé připomenutí, když jsme naposledy mluvili, zabývali jsme se technologiemi Apache Spark, Hive a Hadoop. Myslím, že jste to už četli, ale v případě, že jste to neudělali, tady je odkaz zkontrolovat to.
Včera jsme také zveřejnili rozhovor s naším kolegou Tomášem. Je to rychlé čtení a velmi zajímavé. Poznejte ho následováním tohoto odkaz. Má několik velmi zábavných příběhů, o které se můžete podělit, takže se ujistěte, že vám je nenechte ujít. 🙂
Každopádně, jak jsem již zmínil, dnes bych vám rád přiblížil OOP. Zpočátku, když se to naučíte, vypadá to docela matoucí, ale jakmile se do toho dostanete, stane se to snadným! Než vás ještě zmátnu, pojďme skočit do základů.
Co je vlastně objektově orientované programování (OOP)?
Objektově orientované programování je programovací paradigma, které využívá koncept tříd a objektů. Jeho hlavním cílem je transformovat strukturu softwarového programu na jednoduché a opakovaně použitelné části kódu - třídy sloužící k vytváření jednotlivých instancí objektů.
Mnoho populárních programovacích jazyků používá toto programovací paradigma, mezi které patří JavaScript, Python, C #, Java, PHP a mnoho dalších.
Abychom to usnadnili porozumění, pojďme to takto rozebrat. Jednoduše, třídy jsou abstraktní plány a jsou to ty, které vytvářejí tyto konkrétní objekty. Například třídy mohou být tyto větší svazky, jako jsou zvířata nebo kola, a ty definují, jaký atribut by měl každý objekt, jako „velikost ráfku“ nebo „barva“, ale ne skutečnou hodnotu konkrétních objektů.
Kromě toho můžete také psát funkce uvnitř tříd, známé také jako metody, které lze použít pouze pro konkrétní objekty tohoto typu. Například třída „kola“ může mít metodu deklarovanou jako 'ChangeColor', která změní barvu kola. Samozřejmě to platí pouze pro tuto třídu, proto je metoda deklarována pouze zde.
Stejně jako každé jiné téma, o kterém mluvím, bych chtěl být co nejobjektivnější a přinést vám hlavní výhody všeho, o čem píšu. Totéž platí pro OOP.
Zde jsou Výhody objektově orientovaného programování:
- OOP transformuje složité věci na reprodukovatelné
- Objekty OOP jsou opakovaně použitelné, proto je lze použít v různých programech
— Používá chování specifické pro třídu prostřednictvím polymorfismu
- Není to složité pro ladění, protože třídy mají všechny potřebné informace
- OOP je bezpečný, protože pomáhá při ochraně informací prostřednictvím zapouzdření
Pokusil bych se vysvětlit, jak lze OOP použít na příkladu ze skutečného života. Představte si, že provozujete obchod s koly a potřebujete program, který bude sledovat všechna vaše kola. Protože jsou si navzájem velmi podobné a mají téměř stejné atributy, byl by úplný nepořádek, kdybychom napsali kód pro každý jednotlivý produkt.
Zde se hodí objektově orientované programování. Konkrétně seskupuje související informace dohromady, aby vytvořila třídní strukturu, která zkracuje kód a usnadňuje jeho údržbu.
Tohle je rychlý průvodce o tom, jak bychom organizovali obchod s koly:
1. Nejprve musíme vytvořit mateřskou třídu pro všechna naše kola, která by představovala plán dat a metod, které by měla všechna kola, bez ohledu na jejich typ (silniční kolo, horské kolo, plné odpružení atd.)
2. Dále bychom vytvořili podřízené třídy, které by obsahovaly všechny typy, které jsem právě zmínil, pod nadřazenou třídou.
3. Abychom rozlišili mezi každým dítětem, přidali bychom specifické atributy a metody, abychom mohli poukázat na atributy, díky nimž se liší od ostatních.
4 Nakonec bychom vytvořili objekty z této podřízené třídy, které by obsahovaly všechna ta kola, která se hodí do podskupiny.
Abych to shrnul, podívejte se na to tímto způsobem. OOP lze reprezentovat jako stavební bloky, a následující jsou nejdůležitější:
— Třídy,
— Objekty,
— Metody,
— Atributy.
Taky, nemohu dokončit tento článek, než projdu Čtyři principy objektově orientovaného programování. Patří mezi ně dědičnost, zapouzdření, abstrakce a polymorfismus.
Dědičnost je to všechno o opětovné použitelnosti, nebo jednoduše, když podřízené třídy převezmou data a metody z nadřazené třídy. Jinými slovy, výhodou dědičnosti je, že definujete obecnější třídu a pak přejdete s tolika podtřídami, kolik potřebujete.
Zapouzdření znamená, že uchováváme informace ve třídě, ale odhalujeme pouze vybrané informace. Tato zásada vyžaduje, aby některé oblasti byly definovány jako soukromé nebo veřejné. Abyste tomu lépe porozuměli, představte si, že u soukromých polí lze chování přistupovat z jiných metod stejné třídy a u veřejných polí jsou tyto metody přístupné také zvenčí třídy.
Abstrakce usnadňuje uživateli práci pouze s vybranými chováními pomocí zjednodušených nástrojů a nástrojů na vysoké úrovni. Umožňuje pouze zobrazení informací prostřednictvím tříd a úpravu metodami.
Polymorfismus funguje tak, že pomocí prvního principu mohou objekty přepsat metody vzájemného rodičovství. Tento princip nám dává možnost provádět různé metody dvěma způsoby: přepsání metody a přetížení metody.
Závěrem lze říci, že objektově orientované programování je velmi užitečné při plánování celého projektu, protože vás nutí přemýšlet o celém rozsahu a struktuře, čímž si pomůžete při dalším budování vaší aplikace.
Skutečnost, že používá opakovaně použitelné třídy, pomáhá z hlediska mnohem méně psaného kódu a co je důležitější, snižuje složitost. Jinými slovy, implementace OOP vám pomůže s opětovnou použitelností, což vám z dlouhodobého hlediska ušetří čas.
Už jsem to řekl, že OOP se používá v mnoha jazycích a neexistuje průmysl, který by z toho neměl prospěch. V našem týmu máme mnoho vývojářů, kteří jsou odborníky ve svém oboru, zejména pokud jde o tyto populární jazyky. Jsou připraveni na novou výzvu, takže pokud potřebujete specialistu, na kterého víte, že se můžete spolehnout, dejte nám prosím vědět a my vám rádi pomůžeme!
Až příště
Vzhledem k tomu, že různé typy testování zajišťování kvality (QA) jsou ve světě vývoje softwaru přeplněny, porozumění jedinečným vlastnostem každého z nich je jediným způsobem, jak vyřešit jakékoli nejasnosti, pokud jde o to, která možnost je pro vaše potřeby nejvhodnější. Vzali jsme jeden pro tým a rozhodli jsme se podrobně vysvětlit klíčové typy testování QA v naději, že vám pomůžeme vybrat správný přístup pro vaše testovací potřeby.
Read MoreAhoj všichni! Jordan ze SnapStack Solutions je zpět s vámi, aby hovořil o různých tématech. Tento pátek se budu snažit vás přiblížit k nejčastějším kybernetickým rizikům, abyste mohli být rychle vzdělaní a připraveni. Nejsem si jistý proč, ale něco mě napadlo a poslední týden jsem o tom četl různé články, tak jsem si myslel, že se s vámi podělím o to, co jsem se naučil.
Read MoreMůžete jít tak daleko, že říkáte, že váš produkt je pouze tak dobrý jako vaše testování kvality (QA). I když to znamená investovat čas a zdroje předem, dlouhodobé výhody testování QA jsou obrovské a stojí za každý cent!
Read More